Kayıt
12 Kasım 2007
Mesajlar
308
Beğeniler
0
Şehir
Güneşin battığı yerde
E3 bu yıl çok dolu geçti.Size sıkıcı sıkıcı haberleri okutmaktansa, videolarla E3 2009 oyunların bilgilerini alıcaksınız.



[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/c7f6617[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/93c619f9[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/306da153[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/d0be2a5f[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/4e5aba46[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/e2c0b173[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/ebccd576[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/5fdf7977[/flash]

[flash=437,370]http://www.viddler.com/player/9d9c926[/flash]






E3 2009 da duyurulan haberler ve yeni teknolojiler:










E3 2009: Oyunculukta Yeni Perde Project Natal



Sixaxis devrim miydi? WiiMote devrim miydi? Eh, geçtiğimiz senelerde öyleydi belki. Ya da biz milyonlarca oyuncu öyle olduğunu sandık. O zaman size Project Natal'dan bahsedeyim, oyunculuğun yeni perdesinden.

Project Natal, Microsoft’un Xbox 360 için geliştirdiği yeni bir kontrol sistemi ve bu kontrol sisteminde hiçbir şey tutmuyorsunuz. Kontrolör sizsiniz. Televizyonunuzun altına yerleştirdiğiniz bir alıcı ile (iki mikro kamera ve bir mikrofon var bu alıcıda) 360’ınız sizin yaptığınız her hareketi, her mimiği ve her sesi algılıyor.

Menülerde dolaşırken o menüyü iter gibi elinizi aşağı yukarı hareket ettiriyorsunuz mesela. Ya da PES oynarken falan şut çekmek için kareye basmak yerine gerçekten bir topa vurur gibi yapıyorsunuz. Project Natal alıcısı ise muhteşem derecede hassaslığı ile her hareketinizi algılıyor ve oyundaki karakterinize yansıtıyor. Düşünsenize, Oblivion’u böyle oynadığınızı.

Projeye Steven Spielberg ve Peter Molyneux destek veriyor. Molyneux ise bu konuda bir çok çalışma yapmış ve bunları Microsoft E3 2009 Konferansında gösterdi. Natal’ın mimik ve ses tonu algılama yeteneği sayesinde oyundaki bir karakterle diyaloga girebiliyoruz, hem de gayet doğal bir biçimde. Yani yapay zekaları yettikçe artık oyunlardaki karakterlerle birebir konuşacağız. Düşünsenize Molyneux gibi bir oyun dehasının Natal ile bir oyun yaptığını. Çok uzakta olduğunu düşünmüyoruz, ama geldiğinde muhteşem olacağından adımız gibi eminiz.

Bence Microsoft E3 2009 konferansının , Metal Gear Solid: Rising ile en büyük bombası, belki de oyun dünyasının geleceğine ışık tutan yeniliği Project Natal’dı.
Videolar:



[flash=480,382]http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=51220[/flash]

[flash=480,382]http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=50013[/flash]

[flash=480,382]http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=50185[/flash]










E3 2009: Nintendo'da Neler Oluyor?



E3 sonrası oyun piyasası sakinleşmeye çalışırken, Nintendo’da hareketlilik sürüyor. Nintendo dışından kaynaklar “Diğer konsol şirketleri de oyuncuları hareketlerdirecek, Wii’nin tahtı sarsılacak, fakat ne diyoruz biz?” diye spekülasyonlar üretirken, iki gündür Nintendo’nun ağır isimlerinden farklı konularda açıklamalar geliyor.

Nintendo’nun başkanı Satoru Iwata, Wii kumandasını seçmeden önce kamera algılayıcılı sistemleri denediklerini ama sonuçlardan memnun kalmadıkları için Wii kumandasında karar kıldıklarını açıkladı.

“3 yıl öncesinde hareket takipli kumanda fikrinin satmayacağını iddia eden şirketler, bugün hareket takibini piyasa standardı olarak seçtiklerini ilan ediyorlar. Yeni donanımlarını ne zaman, nasıl, hangi fiyatlarda ortaya çıkaracakları belli olmadan onları rakip olarak görmemiz çok zor.”

Açıklamasının devamında Iwata; Wii’nin geleceğine de değindi. Wii’den sonraki konsol şu anda geliştirildiğini, HD görüntü teknolojisinde olacağını ve hareket yakalama konusunda yenilikler getireceğini belirten Iwata, Wii’den sonraki konsolu, piyasa Wii’ye doymaya, oyun yapımcıları tıkanmaya başladığı zaman ortaya çıkaracağız, daha önce değil” dedi.

Baika bir yandan Shigeru Miyamoto yeni Süper Mario oyununu tanıttıktan sonra yaptığı açıklamada ‘4 oyuncu desteği ve farklı kamera noktalarını’ Wii’nin işlem gücünü neredeyse tümüyle kullandığını ifade etti.

Peter Molyneux’un Twitter’ında ise ilginç bir satır:

“Wow I am tired now been demoing all day showed milo to miyamoto only 12 more demos to go (Bütün gün demo sundum, miyamoto milo ile tanıştı, 12 demo daha kaldı)”

Açıklananlara göre 2009’un gelecek aylarında ve 2010 yılında Wii için toplam 125 yeni oyun piyasaya çıkacak.










E3 2009: Crysis 2 Geliyor



E3’ün ve basın konferanslarının başlamasına saatler kala Cevat Yerli bombayı patlattı ve Crysis 2’nin yolda olduğunu resmen duyurdu. Game Developers’ Conference’da büyük ilgi toplayan CryEngine 3 motoru üzerinden geliştirilen oyunun en büyük özelliği ise konsollara da çıkacak olması. Böylece Yerli Kardeşler ilk kez konsollar için de bir proje geliştirmiş olacaklar. Resmi çıkış tarihi henüz belli olmayan oyun PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için geliştiriliyor. Daha E3 başlamadan oyunlar kafamıza birer ikişer düşmeye başladı. Belli ki bu yaz çok sıcak geçecek.








E3 2009: Valve Açıklıyor, Neden Left 4 Dead 2



Left 4 Dead’in proje liderinden birisi olan Chet Faliszek, kısa süre önce verdiği röportajda, dünya çapındaki oyuncuların Left 4 Dead 2’nin erken ve ayrı bir oyun olarak çıkmasına gösterdiği tepkiyi değerlendirdi.

“Bu şirket çıktığı günden beri Team Fortress 2’yi sürekli yenileyen ve geliştiren şirket ve bütün güncellemelerimiz ücretsiz. Team Fortress 2 kendi içinde yerleşmiş dengeli ve tam bir dünya, lokma lokma güncellemeler ile sürekli canlı kalabiliyor, büyük değişimler zamanla oturuyor.

L4D için ise işler böyle değil, L4D’de bir noktada yapacağımız gerçek bir değişim, her şeyi değiştiriyor. Ve oyuncularımızın bilmesi gereken bir şey var; oyunu piyasaya sürdükten sonra, oyunu yapan ekibe yeni insanlar aldık ve ekibi geliştirdik. Bir oyunun ekibi genelde oyun piyasaya çıktıktan sonra büyümez, küçülür.

Konuyla ilgili çok toplantı yaptık, herkes bol bol fikir üretti. Takım bir hikaye anlatmak istiyor, bataklıklar yapmak istiyor, New Orleans’ı istiyor. Director’u çok daha zeki yapmak istiyor, yeni özel Infected’lar eklemek istiyor. Normal Infected’ları bile değiştirip, geliştiriyorlar, bölgesel hasarı geliştirecekler.

Toplantılarımız sürdükçe fark ettik ki, yapmak istediğimiz bütün yenilikler, bütün eklemeler, parça parça yapmak istediğimiz şeyler değil, bir seferinde hepsini ortaya koymak istiyoruz. Anlatacak bir hikayemiz var ve göstermek istediğimiz şeylerin sayısı çok fazla.

Bu konuda en sonunda Valve’in kurucu ortağı ve oyun geliştirme yöneticisi olan Gabe Newell’a danıştık ve “Yapmak istediğimiz yepyeni bir oyun” dedik. İlk önce bunu pek güler yüzle karşılamadı ama ona fikirlerimizi ve hedeflerimizi anlattıkça “Bu konuda bu kadar tutkuluysanız, istediğinizi yapmakta özgürsünüz” dedi."


Ayrıca L4D2'nin, L4D için çıkarılan bütün modlara uygun olacak şekilde geliştirildiğini, böylece mod yapımcılarını kesinlikle zor durumda bırakmayacaklarının altını çizen Chet, "Aslında bizim aklımızdaki L4D evreni 16 oyunculuk. 4 farklı yerde, 4 farklı mücadele veren 16 kişinin hikayesini anlatmak istiyoruz. Belki birgün hepsini ortak bir yerde buluştururuz" diyerek "Siz daha durun, neler geliyor" mesajı verdi.

Chet Falizsek, oyunculardan gelen eleştirileri anladığını, ama L4D2 ortaya çıktığı zaman işin çözüleceğine inandığını belirtti.

“Söyleyecek şeyleri olan lütfen forumlarımıza gelsin, yada bana mailto:[email protected] Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır mail atsın, olmadı Steam’de “Chet” olarak varım, oradan eklesinler beni. Önce biraz oyun oynarız, sonra da siz eleştirirsiniz, olmaz mı?”

Valve; "Biz bu oyunu tutkuyla yapıyoruz, bize güvenin" diyor.








E3 2009 hakkında aktarıcaklarım bu kadar.



Saygılarımızla,



 
Yukarı Alt