
- Resim Silinmiş.
SHAİYA ONLİNE - GENİŞ REHBER VE TANITIM
Tür: MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game)
Ücret: Ücretsiz (Free)
Görsel: 3D Boyut
Oyun Şirketi: Aeria Games
Web Site: http://www.aeriagames.com/
Ücret: Ücretsiz (Free)
Görsel: 3D Boyut
Oyun Şirketi: Aeria Games
Web Site: http://www.aeriagames.com/

Başlangıç
Oyuna başlarken Işık İttifakı (İnsanlar ve Elfler) ile Öfke Kardeşliği (Vailler ve Nordeinler) arasında bir tercih yapmak zorundasın.
Karakterimi nasıl oluşturabilirim?
Bir karakter oluştururken öncelikle ismini, klasını, cinsiyetini ve dış görünüşünü belirlemen gerekir.
Zorluk dereceleri:
KOLAY – Online RP-oyunlarına yabancı olanlar için uygundur. 2 katı hızla tecrübe puanı kazanılır, ancak 30. seviyeye kadar devam edilebilir.
Dikkat!! Karakterler normal, zor ve aşırı derecelerdeki kadar güçlü değildir. Bu derecede özel yetenekler kullanılamaz.
NORMAL – Bu derecede tecrübe puanı ve bonuslar normal hızla kazanılır.
Dikkat!! Karakterler zor ve aşırı derecelerdeki kadar güçlü değildir.
ZOR – Tavsiye edilen derece!!
Seviye atlamak için daha fazla tecrübe puanı gerekir, buna karşılık her seviye için daha fazla bonus kazanılır. Özel yetenekler ve neslere bu derecede ulaşılabilir. 'Aşırı' derecede yeni bir karakter oluşturabilmek için 'zor' derecedeki karakterinizin 40. seviye ulaşması gerekir.
AŞIRI – Bu derecede oynamak gerçek anlamda bir meydan okumadır. Tecrübe puanı kazanımı zor derecedeki gibidir ancak karakteriniz ölüp canlandırılmadığı takdirde kalıcı olarak silinir.
Bu derecede oynarken diğer derecelerde kullanamayacağınız nesne ve yeteneklere sahip olabilirsiniz.
Zorluk dereceleri:
KOLAY – Online RP-oyunlarına yabancı olanlar için uygundur. 2 katı hızla tecrübe puanı kazanılır, ancak 30. seviyeye kadar devam edilebilir.
Dikkat!! Karakterler normal, zor ve aşırı derecelerdeki kadar güçlü değildir. Bu derecede özel yetenekler kullanılamaz.
NORMAL – Bu derecede tecrübe puanı ve bonuslar normal hızla kazanılır.
Dikkat!! Karakterler zor ve aşırı derecelerdeki kadar güçlü değildir.
ZOR – Tavsiye edilen derece!!
Seviye atlamak için daha fazla tecrübe puanı gerekir, buna karşılık her seviye için daha fazla bonus kazanılır. Özel yetenekler ve neslere bu derecede ulaşılabilir. 'Aşırı' derecede yeni bir karakter oluşturabilmek için 'zor' derecedeki karakterinizin 40. seviye ulaşması gerekir.
AŞIRI – Bu derecede oynamak gerçek anlamda bir meydan okumadır. Tecrübe puanı kazanımı zor derecedeki gibidir ancak karakteriniz ölüp canlandırılmadığı takdirde kalıcı olarak silinir.
Bu derecede oynarken diğer derecelerde kullanamayacağınız nesne ve yeteneklere sahip olabilirsiniz.
Göstergeler/ GUI(Grafik Kullanıcı Arayüzü)

1. Durum Penceresi (T): Karakterin ismini, seviyesini, mevcut HP'sini(Hayat Puanı), mevcut MP'sini(Mana Puanı) ve dayanıklılığını(DP) gösterir.
2. Hedef Penceresi:: Oyuncunun görüş alanındaki düşman veya oyuncuların istatistiklerini (isim, durum, karakter) gösterir.
3. Etki Göstergesi: Oyuncunun üzerinde mevcut olan pozitif ve negatif etkileri ve kalan sürelerini gösterir.
4. Kısayol Listesi (P): Tepkiler, temel hareketler, yetenekler, büyüler ve tüketilebilen nesneler burada listelenebilir ve klavyedeki 1-0 tuşları ile kullanılabilir. Kısayol listesindeki + tuşuna basılarak göstergeye yeni bir liste eklenebilir.(Bu liste ise NumPaddeki 1-0 tuşları ile kullanılabilir.) Ok tuşu kullanarak kısayol listesini dikey hale getirilebilir.
5. Karakterin İsmi: Oyuncunun karakterinin ismini gösterir. Grup halinde veya PvP (oyuncu oyuncuya karşı) halinde isimler kenarda sıralanır.
6. Radar (V): Düşmanları, NPCleri(Non-Player Character – oyuncular tarafından yönetilmeyen karakterler), görevleri ve ödülleri gösterir. '+' veya '-' tuşları ile yakınlaştırılıp uzaklaştırılabilir. Parşömen(M) tuşuna basılarak bu ufak harita bütün krallık haritasına dönüştürülebilir.
7. Menü Tuşları (soldan sağa): Dükkan, Durum, Çanta, Yetenekler, Görevler, Birlik, Seçenekler.
8. Dükkan: Oyuncular burada oyun tecrübelerini değerlendirmek için Aeria puanlarını harcayabilir.
2. Hedef Penceresi:: Oyuncunun görüş alanındaki düşman veya oyuncuların istatistiklerini (isim, durum, karakter) gösterir.
3. Etki Göstergesi: Oyuncunun üzerinde mevcut olan pozitif ve negatif etkileri ve kalan sürelerini gösterir.
4. Kısayol Listesi (P): Tepkiler, temel hareketler, yetenekler, büyüler ve tüketilebilen nesneler burada listelenebilir ve klavyedeki 1-0 tuşları ile kullanılabilir. Kısayol listesindeki + tuşuna basılarak göstergeye yeni bir liste eklenebilir.(Bu liste ise NumPaddeki 1-0 tuşları ile kullanılabilir.) Ok tuşu kullanarak kısayol listesini dikey hale getirilebilir.
5. Karakterin İsmi: Oyuncunun karakterinin ismini gösterir. Grup halinde veya PvP (oyuncu oyuncuya karşı) halinde isimler kenarda sıralanır.
6. Radar (V): Düşmanları, NPCleri(Non-Player Character – oyuncular tarafından yönetilmeyen karakterler), görevleri ve ödülleri gösterir. '+' veya '-' tuşları ile yakınlaştırılıp uzaklaştırılabilir. Parşömen(M) tuşuna basılarak bu ufak harita bütün krallık haritasına dönüştürülebilir.
7. Menü Tuşları (soldan sağa): Dükkan, Durum, Çanta, Yetenekler, Görevler, Birlik, Seçenekler.
8. Dükkan: Oyuncular burada oyun tecrübelerini değerlendirmek için Aeria puanlarını harcayabilir.
Harita
Haritanı açmak için klavyendeki 'M' tuşuna ya da radardaki parşömen tuşuna bas.

1.Haritanın üzerindeki sarı simgeler NPC görevlerini gösterir. Görevlerini yerine getirmek için bu noktalara git ve başının üzerinde bir simge yanan NPC ile konuş.
2.Bu işaretler her haritada bol miktarda bulunan portalları gösterir. Bunların önemli olanları haritada her zaman işaretlenmiştir.
3.Haritadaki mavi simgeler ise görevini tamamladıktan sonra gitmen gereken NPCleri gösterir. Bu NPClerden görevlerin sonunda kazandığın ödülleri alabilirsin.
2.Bu işaretler her haritada bol miktarda bulunan portalları gösterir. Bunların önemli olanları haritada her zaman işaretlenmiştir.
3.Haritadaki mavi simgeler ise görevini tamamladıktan sonra gitmen gereken NPCleri gösterir. Bu NPClerden görevlerin sonunda kazandığın ödülleri alabilirsin.
Görevler (Nasıl alırım? Nasıl yaparım?)

1.Mevcut bütün görevler haritada sarı simgelerle gösterilir.
2.Bu görevleri verecek olan NPClerin başlarının üzerinde bir simge yanar.
3.Bir NPC'nin üzerine çift tıkladığında onunla alışveriş yapabilir ya da sohbet edebilirsin. Sohbet etmeyi tercih edersen NPC mevcut bütün görevlerini sana iletecektir.
4.Sohbet etmeyi tercih edersen NPC'nin görev penceresi açılır. Burada maceralara atılacağın ülkeler hakkındaki hikayeleri okuyacak ve sonucunda değerli ödüller ile tecrübe kazanacağın görevleri yerine getirme şansını bulacaksın. Eğer teklif edilen görevi almaya karar verirsen 'kabul' tuşuna bas. Görev hoşuna gitmezse 'çıkış' tuşuyla görevi reddedebilirsin.
5.Aldığın görevi 'U' kısayolunu kullanarak istediğin zaman tekrar okuyabilirsin. Bu aldığın bütün görevler için geçerlidir. 'U' tuşu ile görev penceresi açılır. Burada bütün tamamlanmamış görevler yeşil, yeni tamamlanmış görevler ise sarı olarak işararetlenmiştir.
6.Bir görevin bütün gereklerini yerine getirdiğinde haritanın üzerinde mavi bir simge belirir. Bu simge genellikle sana görevi vermiş olan NPC'nin yerini gösterir. Görevlerini tamamladıktan sonra ona tekrar uğrayıp muhtemel ödüllerini alabilirsin.
2.Bu görevleri verecek olan NPClerin başlarının üzerinde bir simge yanar.
3.Bir NPC'nin üzerine çift tıkladığında onunla alışveriş yapabilir ya da sohbet edebilirsin. Sohbet etmeyi tercih edersen NPC mevcut bütün görevlerini sana iletecektir.
4.Sohbet etmeyi tercih edersen NPC'nin görev penceresi açılır. Burada maceralara atılacağın ülkeler hakkındaki hikayeleri okuyacak ve sonucunda değerli ödüller ile tecrübe kazanacağın görevleri yerine getirme şansını bulacaksın. Eğer teklif edilen görevi almaya karar verirsen 'kabul' tuşuna bas. Görev hoşuna gitmezse 'çıkış' tuşuyla görevi reddedebilirsin.
5.Aldığın görevi 'U' kısayolunu kullanarak istediğin zaman tekrar okuyabilirsin. Bu aldığın bütün görevler için geçerlidir. 'U' tuşu ile görev penceresi açılır. Burada bütün tamamlanmamış görevler yeşil, yeni tamamlanmış görevler ise sarı olarak işararetlenmiştir.
6.Bir görevin bütün gereklerini yerine getirdiğinde haritanın üzerinde mavi bir simge belirir. Bu simge genellikle sana görevi vermiş olan NPC'nin yerini gösterir. Görevlerini tamamladıktan sonra ona tekrar uğrayıp muhtemel ödüllerini alabilirsin.
Shaiya'da nasıl hareket ederim?
Shaiya dünyasında hareket etmek çok kolaydır. Karakterini bir yerden bir yere hareket ettirmek için 2 seçeneğin var:
1. Seçenek: Fareni kullanarak hareket etmek için karakterinin gitmesini istediğin yeri farenin sol tuşuyla tıkla. Etrafına bakmak için ise ya farenin sağ tuşuna basılı tutman ya da klavyendeki yön tuşlarını kullanman gerekir.
2. Seçenek: Shaiya'da klavyendeki 'W', 'A', 'S' ve 'D' kısayollarını kullanarakda hareket edebilirsin. Karakterini 'W' ile ileri, 'S' ile geri, 'A' ile sola ve 'D' ile sağa doğru hareket ettirebilirsin. Karakterini sola doğru kaydırmak için 'Q', sağa doğru kaydırmak için ise 'E' tuşlarını kullanmalısın.
W' ye çift tıklayarak otomatik koşuyu aktive edebilirsin Bu durumda sen başka bir komut verene kadar karakterin ileri doğru koşmaya devam eder. 'Q', 'S' ve 'E' tuşlarına çift tıklayarak karakterine akrobatik sıçrayışlar yaptırabilirsin. *** Space tuşunu kullanarak karakterini zıplatabilirsin.
Eğer bir yerde takılı kaldıysan ya da hemen en yakın şehire gitmek istiyorsan chat penceresine '/return' yazıp 'ENTER' tuşuna basman ve 10 saniye beklemen yeterli olur.
1. Seçenek: Fareni kullanarak hareket etmek için karakterinin gitmesini istediğin yeri farenin sol tuşuyla tıkla. Etrafına bakmak için ise ya farenin sağ tuşuna basılı tutman ya da klavyendeki yön tuşlarını kullanman gerekir.
2. Seçenek: Shaiya'da klavyendeki 'W', 'A', 'S' ve 'D' kısayollarını kullanarakda hareket edebilirsin. Karakterini 'W' ile ileri, 'S' ile geri, 'A' ile sola ve 'D' ile sağa doğru hareket ettirebilirsin. Karakterini sola doğru kaydırmak için 'Q', sağa doğru kaydırmak için ise 'E' tuşlarını kullanmalısın.
W' ye çift tıklayarak otomatik koşuyu aktive edebilirsin Bu durumda sen başka bir komut verene kadar karakterin ileri doğru koşmaya devam eder. 'Q', 'S' ve 'E' tuşlarına çift tıklayarak karakterine akrobatik sıçrayışlar yaptırabilirsin. *** Space tuşunu kullanarak karakterini zıplatabilirsin.
Eğer bir yerde takılı kaldıysan ya da hemen en yakın şehire gitmek istiyorsan chat penceresine '/return' yazıp 'ENTER' tuşuna basman ve 10 saniye beklemen yeterli olur.
Shaiya'da nasıl savaşırım?

Ekranında beliren bir düşmana saldırabilmek için öncelikle fare imlecini düşmanın üzerine getirmen gerekir. Eğer imleç bir kılıca dönüşürse bir kez tıklayarak düşmanı seçebilirsin. Düşmanı seçtikten sonra bir büyü veya bir savaş tekniği ile ona saldırabilirsin ya da bir kez daha tıklayarak normal saldırını uygulayabilirsin.
Shaiya'da nasıl chat yaparım?
'ENTER' tuşu ile her zaman Shaiya chat kutusunu açabilirsin. Buraya mesajını girebilir ve oyun ekranında çıkmasını sağlayabilirsin. Bu şekilde diğer oyuncularla iletişime geçebilirsin.

Eğer genel mesaj atmak istemiyorsan chat kutusunun hemen solundaki menüden başka bir mesaj türü de seçebilirsin.
Genel - Bu seçenekte normal chat yapabilirsin. Duyabilecek kadar yakında olan bütün oyuncular mesajlarını alır.
Fısıltı - Bu seçenekte başka bir oyuncu ile özel chat yapabilirsin. Bunun için öncelikle chat yapacağın karakterin ismini ardındanda yollamak istediğin mesajı yazmalısın.
Grup – Bu mesajlar seninle aynı grupta olan bütün oyunculara iletilir.
Birlik - Bu mesajlar seninle aynı birlikte olan bütün oyunculara iletilir.
Taraf - Bu mesajlar seninle aynı tarafta olan bütün oyunculara iletilir.
Dikkat: 11. seviyeye ulaşmadan Takas seçeneğinde chat yapamazsın kullanamazsın.
Genel - Bu seçenekte normal chat yapabilirsin. Duyabilecek kadar yakında olan bütün oyuncular mesajlarını alır.
Fısıltı - Bu seçenekte başka bir oyuncu ile özel chat yapabilirsin. Bunun için öncelikle chat yapacağın karakterin ismini ardındanda yollamak istediğin mesajı yazmalısın.
Grup – Bu mesajlar seninle aynı grupta olan bütün oyunculara iletilir.
Birlik - Bu mesajlar seninle aynı birlikte olan bütün oyunculara iletilir.
Taraf - Bu mesajlar seninle aynı tarafta olan bütün oyunculara iletilir.
Dikkat: 11. seviyeye ulaşmadan Takas seçeneğinde chat yapamazsın kullanamazsın.

Kullanıcı Arayüzü
Tuşlar/İşlevlerİ
ESC
İptal/Seçenekler
P
Hızlı erişim çubuğunu Aç/Kapa
F1-F8
Karakter seçimi
V
Radar Aç/Kapa
F10
Bakış açısını değiştir (1. Şahıs / 3. Şahıs)
M
Dünya haritası
F11
Göstergeleri Aç/Kapa
Tab
Koşma/Yürüme
`
Hedef değiştir
W
ileri(çift tık : otomatik koşma)
1-0
Hızlı erişim kısayolları
S
geri(çift tık : ters takla)
T
Durum penceresi
A
sol
U
Görev penceresi
D
sağ
I
Çanta
Q
sol çapraz(çift tık : sola takla)
O
Seçenekler
E
sağ çapraz(çift tık : sağa takla)
G
Birlik penceresi
F
Grup üyesine eşlik et
K
Yetenekler Penceresi
B
Tepkiler Penceresi
H
Koordinatları Aç/Kapa
+/-
Hızlı erişim çubuğu
L
Işık Aç/Kapa
Space
Zıplama
Diğer Klavye Komutları
Yön tuşları (ileri, geri, sağ, sol)
Kamera açısını değiştirir
End
Bakış açısı İleri/Geri
Page Up
Yakınlaştır
Page Down
Uzaklaştır
NumPad
+/- 2. hızlı erişim çubuğu Aç/Kapa
Print Screen
ekran resmi
Maus
sol tuş
hareket et/seçim yap
sağ tuş
kullan
fare tekeri
görüntüyü yaklaştır/uzaklaştır
İptal/Seçenekler
P
Hızlı erişim çubuğunu Aç/Kapa
F1-F8
Karakter seçimi
V
Radar Aç/Kapa
F10
Bakış açısını değiştir (1. Şahıs / 3. Şahıs)
M
Dünya haritası
F11
Göstergeleri Aç/Kapa
Tab
Koşma/Yürüme
`
Hedef değiştir
W
ileri(çift tık : otomatik koşma)
1-0
Hızlı erişim kısayolları
S
geri(çift tık : ters takla)
T
Durum penceresi
A
sol
U
Görev penceresi
D
sağ
I
Çanta
Q
sol çapraz(çift tık : sola takla)
O
Seçenekler
E
sağ çapraz(çift tık : sağa takla)
G
Birlik penceresi
F
Grup üyesine eşlik et
K
Yetenekler Penceresi
B
Tepkiler Penceresi
H
Koordinatları Aç/Kapa
+/-
Hızlı erişim çubuğu
L
Işık Aç/Kapa
Space
Zıplama
Diğer Klavye Komutları
Yön tuşları (ileri, geri, sağ, sol)
Kamera açısını değiştirir
End
Bakış açısı İleri/Geri
Page Up
Yakınlaştır
Page Down
Uzaklaştır
NumPad
+/- 2. hızlı erişim çubuğu Aç/Kapa
Print Screen
ekran resmi
Maus
sol tuş
hareket et/seçim yap
sağ tuş
kullan
fare tekeri
görüntüyü yaklaştır/uzaklaştır

Sistem Gereksinimleri
İşletim Sistemi – Windows XP veya Vista 32
İşlemci – Intel Pentium 4 işlemci veya AMD Athlon XP, 1.5 GHz ya da daha hızlı
Ekran Kartı – GeForce FX-sınıfı veya ATI Radeon 9600 128 MB
Bellek – En az 512 MB RAM
Ses Kartı – 16 bit, DirectX uyumlu ses kartı
DirectX - 9.0c
Sabit disk – En az 1.8 GB sabit disk belleği, ayrıca sonradan indirilecek içerikler için ekstra sabit disk belleği
İnternet bağlantısı - genişbant internet bağlantısı, örn: DSL
Kontrol – Klavye ve tekerli fare
Sisteminiz yukarıda belirtilen özelliklere sahip değilse Shaiya çalışsa bile oyun içeriğinde bazı eksiklikler oluşur. İyi bir oyun deneyimi için sisteminizin belirtilen özelliklere sahip olması gerekir. Oyunu çalıştırmadan önce diğer bütün programları ve uygulamaları kapadığınızdan emin olun. Bazı firewall uygulamaları sunucunun oyuna erişimini engelleyip Shaiya'yı bloke edebilir. Oyun açılırken 'Sunucuya bağlanılamıyor/Cannot connect to server' veya 'Cannot change directory c.35' uyarılarını alırsanız Shaiya için firewall uygulamalarını devre dışı bırakmanız gerekmektedir.
İşlemci – Intel Pentium 4 işlemci veya AMD Athlon XP, 1.5 GHz ya da daha hızlı
Ekran Kartı – GeForce FX-sınıfı veya ATI Radeon 9600 128 MB
Bellek – En az 512 MB RAM
Ses Kartı – 16 bit, DirectX uyumlu ses kartı
DirectX - 9.0c
Sabit disk – En az 1.8 GB sabit disk belleği, ayrıca sonradan indirilecek içerikler için ekstra sabit disk belleği
İnternet bağlantısı - genişbant internet bağlantısı, örn: DSL
Kontrol – Klavye ve tekerli fare
Sisteminiz yukarıda belirtilen özelliklere sahip değilse Shaiya çalışsa bile oyun içeriğinde bazı eksiklikler oluşur. İyi bir oyun deneyimi için sisteminizin belirtilen özelliklere sahip olması gerekir. Oyunu çalıştırmadan önce diğer bütün programları ve uygulamaları kapadığınızdan emin olun. Bazı firewall uygulamaları sunucunun oyuna erişimini engelleyip Shaiya'yı bloke edebilir. Oyun açılırken 'Sunucuya bağlanılamıyor/Cannot connect to server' veya 'Cannot change directory c.35' uyarılarını alırsanız Shaiya için firewall uygulamalarını devre dışı bırakmanız gerekmektedir.

Taraflar

Antik çağlardan beri süregelen Elf ırkı, Vailler'e karşı verdikleri savaşta zamanla desteklerini kaybettiler. Büyülerini besleyen türlü enerjiler bitmek bilmeyen bu savaş esnasında doğaya karıştı. Umutsuzluğa kapılan Elfler tanrıçalarından yardım istedi. Bu istekleri duyulduğunda yerde devasa bir çukur açıldı ve başka diyarlara doğru uzayan bir köprü belirdi. İşte bu köprüde Elfler ve insanlar ilk defa karşılaştılar ve birbirlerine ne olursa olsun hep bir arada savaşacaklarına dair söz verdiler. Böylece Işık İttifakı kurulmuş oldu ve tek bir gayeleri vardı: Işığın Tanrıçası Etain'i diriltmek...

Kötülük ne kadar güçlü olursa olsun, ortak nefret daha güçlüdür. Bunu çok iyi bilen Vail kahramanı Isquiron ve Nordein hükümdarı Tyrannus, Işık ittifakı'nı sonsuza dek yeryüzünden silmek için bir kardeşlik andı içtiler. Vail taktikleri Nordeinler'in yıkıcı gücüyle birleşince düşmanları Teos'un kaç bucak olduğunu göreceklerdi...
Irklar
İnsanlar
Teos'un en gençleri İnsanlardır.Güçlü, zeki ve çevik... İnsanlar neredeyse Teos'taki bütün görevleri üstlenebilirler ama daha çok güçleri ve ruhani özellikleriyle öne çıkmışlardır. Doğuştan cengaver ve rahip olan İnsanlar büyülü Elfler'i çok iyi tamamlar. Tanrıçaları tarafından Teos'a, düzeni ve birliği yeniden kurmaları umuduyla gönderilmişlerdir. Malesef onlar da bu karmaşanın içine çekildi ve yanlarında dost olarak bir tek Elfler kalmıştı.
Teos'un en gençleri İnsanlardır.Güçlü, zeki ve çevik... İnsanlar neredeyse Teos'taki bütün görevleri üstlenebilirler ama daha çok güçleri ve ruhani özellikleriyle öne çıkmışlardır. Doğuştan cengaver ve rahip olan İnsanlar büyülü Elfler'i çok iyi tamamlar. Tanrıçaları tarafından Teos'a, düzeni ve birliği yeniden kurmaları umuduyla gönderilmişlerdir. Malesef onlar da bu karmaşanın içine çekildi ve yanlarında dost olarak bir tek Elfler kalmıştı.

Elfler
Düzenli, zeki ve tedbirli kavramları bir elfi tanımlamayabilmek için gerekenlerden yalnızca bir kaçıdır. Elfler, Vailler gibi, Dumianas'ın torunlarıdır. Doğa kanunları, düzen ve disiplin elfler için çok büyük önem taşır. Birincil amacı olası tehlikeleri sınırlarından olabildiğince uzakta tutmak olan büyülü elf ırkı, Işık Tanrıçası'nın göz bebeğidir.
Düzenli, zeki ve tedbirli kavramları bir elfi tanımlamayabilmek için gerekenlerden yalnızca bir kaçıdır. Elfler, Vailler gibi, Dumianas'ın torunlarıdır. Doğa kanunları, düzen ve disiplin elfler için çok büyük önem taşır. Birincil amacı olası tehlikeleri sınırlarından olabildiğince uzakta tutmak olan büyülü elf ırkı, Işık Tanrıçası'nın göz bebeğidir.

Vailler
Zeki ve çevik, kurnaz ve ruhani, Vailler Karanlıklar Tanrıçası'nın gözde ırkıdır. Dumianas neslinden gelen iki ırktan biri olan ilginç ve gizemli vail ırkı beklenenin aksine, savaşa ve şiddete susamış bir ırk değildir. Fakat kendi bölgelerinde dengeyi ve huzuru korumak adına her türlü hain ve korkunç davranışı sergilemekten kaçınmazlar. Fazla kuvvetli olmayan Vailler, gizli ve esrarengiz savaş teknikleriyle bu durumun üstesinden gelirler.
Zeki ve çevik, kurnaz ve ruhani, Vailler Karanlıklar Tanrıçası'nın gözde ırkıdır. Dumianas neslinden gelen iki ırktan biri olan ilginç ve gizemli vail ırkı beklenenin aksine, savaşa ve şiddete susamış bir ırk değildir. Fakat kendi bölgelerinde dengeyi ve huzuru korumak adına her türlü hain ve korkunç davranışı sergilemekten kaçınmazlar. Fazla kuvvetli olmayan Vailler, gizli ve esrarengiz savaş teknikleriyle bu durumun üstesinden gelirler.

Nordeinler
Nordeinler, Büyük Savaş'ın son dönemlerinde Teos'u korumaları için yaratıldılar. Uygar ve zeki olmaktan oldukça uzak olan Nordeinler gaddar ve saldırgan bir ırk olarak tanınırlar. Fakat bu kadim ırkı bu özelliklerinden dolayı yargılamak doğru değildir. Süregelen savaşlarda gördüklerinden dolayı büyüyü kınayan nordeinler, savaşta sihir kullanmamaktan yanadırlar. Bu belki de sihirli elfler yerine ruhani Vailler'in yanında saf tutmalarının en önemli sebeplerinden biridir.
Nordeinler, Büyük Savaş'ın son dönemlerinde Teos'u korumaları için yaratıldılar. Uygar ve zeki olmaktan oldukça uzak olan Nordeinler gaddar ve saldırgan bir ırk olarak tanınırlar. Fakat bu kadim ırkı bu özelliklerinden dolayı yargılamak doğru değildir. Süregelen savaşlarda gördüklerinden dolayı büyüyü kınayan nordeinler, savaşta sihir kullanmamaktan yanadırlar. Bu belki de sihirli elfler yerine ruhani Vailler'in yanında saf tutmalarının en önemli sebeplerinden biridir.


Klaslar
İnsan - Cengaver
Cengaverler tipik yakın dövüşçülerdir, bire bir karşılaşmaları tercih ederler. Bir cengaverin en önemli özelliği fiziksel saldırı gücü olmasına karşın özel yeteneklerini kullanabilmek için bir miktar manaya da ihtiyaç duyar.
Özellikleri:
- Çoğu silahı kullanabilirler.
- Üst düzey fiziksel saldırı gücüne sahiptirler.
- Savaşlarda ön saflarda etkili olurlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak +1 GÜÇ puanı alırlar.
Cengaverler tipik yakın dövüşçülerdir, bire bir karşılaşmaları tercih ederler. Bir cengaverin en önemli özelliği fiziksel saldırı gücü olmasına karşın özel yeteneklerini kullanabilmek için bir miktar manaya da ihtiyaç duyar.
Özellikleri:
- Çoğu silahı kullanabilirler.
- Üst düzey fiziksel saldırı gücüne sahiptirler.
- Savaşlarda ön saflarda etkili olurlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak +1 GÜÇ puanı alırlar.
İnsan - Muhafız
Muhafızlar üstün Dayanıklılık ve Hayat puanlarıyla ön safların değişmez savaşçılarıdır. Muhafızlar, cengaverlerin aksine aynı anda birden fazla düşmanla girdikleri mücadelelerden canlı çıkmayı başarabilirler. Ayrıca canavarları üstüne çekme özelliği sayesinde gruplarda çok faydalı olurlar.
Özellikleri:
- Kalkan, tek-el kılıç ve ağır silahları kullanabilirler.
- Yüksek direnç ve yaşam enerjisine sahiptirler.
- Savaş hengamesinde hiç düşünmeden göğüs göğse çarpışmaya hazırdırlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak savunmaları ve hayat puanları artar (+1 DEF).
Muhafızlar üstün Dayanıklılık ve Hayat puanlarıyla ön safların değişmez savaşçılarıdır. Muhafızlar, cengaverlerin aksine aynı anda birden fazla düşmanla girdikleri mücadelelerden canlı çıkmayı başarabilirler. Ayrıca canavarları üstüne çekme özelliği sayesinde gruplarda çok faydalı olurlar.
Özellikleri:
- Kalkan, tek-el kılıç ve ağır silahları kullanabilirler.
- Yüksek direnç ve yaşam enerjisine sahiptirler.
- Savaş hengamesinde hiç düşünmeden göğüs göğse çarpışmaya hazırdırlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak savunmaları ve hayat puanları artar (+1 DEF).
İnsan – Rahip
Rahipler yeteneklerini insanlığın ruhani doğasından alırlar. Yenileme büyüleriyle savaşlarda gerek kendilerine gerekse içinde bulundukları gruba büyük fayda sağlarlar. Hem ölüleri diriltebilen hem de büyülere karşı koruma sağlayabilen rahipler bu özellikleriyle paganların karşıt klasını temsil ederler.
Özellikleri::
- Yenileme büyülerinde uzmandırlar.
- Müttefiklerini güçlü yaratıklara dönüştürebilirler.
- Rakiplerini zararsız hayvanlara dönüştürebilirler.
- Her seviye artışında +1 BIL (Bilgelik puanı) alırlar.
Elf – Korucu
Korucular doğa ve hayvanlar üzerine sahip oldukları bilgiler sayesinde çevrelerine uyum sağlamakta ustadırlar. Gizlenme, şaşırtma ve pusuya yatma bir korucunun en önemli özellikleridir. Kendini zararsız bir hayvana dönüştürerek ormanda farkedilmeden dolaşabilir.
Özellikleri:
- Kısa kılıçları ve muştaları kullanabilirler.
- Üstün sıyrılma yetenekleri vardır.
- Gizlenme ve dönüşme yeteneklerine sahiptirler.
- Her seviye artışında +1 BEC (Beceri puanı) alırlar.
Elf – Okçu
Okçular uzun mesafe saldırıları sayesinde tehlikelerden uzak durabilirler. Rakibinin hareket ve saldırı hızını düşürerek rahatça üstesinden gelebilirler. Özel yetenekleri sayesinde rakiplerinin üzerine gerçek anlamda ok yağdırabilirler. Oldukça şanslı olan okçular, diğer klaslara oranla daha çok kritik hasar verebilirler.
Özellikleri:
- Ok, tatar yayı ve kısa kılıç kullanabilirler.
- Uzmanlık alanları uzun mesafeli saldırılardır.
- Üstün isabet oranına sahiptirler.
- Her seviye artışı ile birlikte şansları da artar (+1 ŞAN).
Elf – Büyücü
Elfleri elf yapan özelliklerden belki de en önemlisi büyü kullanımı, bu özelliğin en ön plana çıktığı klas da kuşkusuz büyücülerdir. Büyücüler gerek teker teker gerekse grup halinde, her türlü rakiple başetmek için büyüye başvururlar. Ateş, su, toprak ve hava elementlerinden sağlayabildikleri fayda sayesinde oldukça çetin bir düşmana dönüşürler.
Özellikleri:
- Olağanüstü saldırılara sahiptirler.
- Bir hedefe veya bir alana saldırabilirler.
- Her seviye artışında 1 Zeka puanı alırlar (+1 ZEK).
Vail – Suikastçı
Öfke Birliğinin koruculara verdiği karşılık suikastçılardır. Suikastçiler, aynı korucular gibi doğa ve hayvanlar üzerine sahip oldukları bilgiler sayesinde çevrelerine uyum sağlamakta ustadırlar. Gizlenme, şaşırtma ve pusuya yatma bir suikastçının en önemli özellikleridir. Zararsız bir hayvana dönüşerek, hatta düşman kılığına girerek farkedilmeden dolaşabilir.
Özellikleri:
- Kısa kılıçları ve muştaları kullanabilirler.
- Üstün sıyrılma yetenekleri vardır.
- Gizlenme ve dönüşme yeteneklerine sahiptirler.
- Her seviye artışında +1 BEC (Beceri puanı) alırlar.
Vail – Pagan
Ruhani güçleri reddeden paganlar bu sayede büyü kullanımında uzmanlaşmışlardır. Paganlar, gerek teker teker gerekse grup halinde, her türlü rakiple başetmek için büyüye başvururlar. Ateş, su, toprak ve hava elementlerinden sağlayabildikleri fayda sayesinde oldukça çetin bir düşmana dönüşürler.
Özellikleri:
- Olağanüstü saldırılara sahiptirler.
- Bir hedefe veya bir alana saldırabilirler.
- Her seviye artışında 1 Zeka puanı alırlar (+1 ZEK).
Vail – Kahin
Kahinler yeteneklerini Vaillerin ruhani doğasından alırlar. Yenileme büyüleriyle savaşlarda gerek kendilerine gerekse içinde bulundukları gruba büyük fayda sağlarlar. Hem ölüleri diriltebilen hem de büyülere karşı koruma sağlayabilen rahipler bu özellikleriyle paganların karşıt klasını temsil ederler.
Özellikleri:
- Müttefiklerini güçlü yaratıklara dönüştürebilirler.
- Rakiplerini zararsız hayvanlara dönüştürebilirler.
- Her seviye artışında +1 BIL (Bilgelik puanı) alırlar.
Nordein – Savaşçı
Savaşçılar tipik yakın dövüş ustalarıdır. En öneli özellikleri fiziksel saldırı güçleri olmasına rağmen gerçek potansiyellerini su yüzüne çıkarmaları için mana puanlarını da gözardı etmemelidirler.
Özellikleri:
- Çoğu silahı kullanabilirler.
- Üst düzey fiziksel saldırı gücüne sahiptirler.
- Savaşlarda ön saflarda etkili olurlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak +1 GÜÇ puanı alırlar.
Nordein – Nöbetçi
Nöbetçiler de muhafızlar gibi üstün Dayanıklılık ve Hayat puanlarıyla ön safların değişmez savaşçılarıdır. Nöbetçiler, savaşçıların aksine aynı anda birden fazla düşmanla girdikleri mücadelelerden canlı çıkmayı başarabilirler. Ayrıca canavarları üstüne çekme özelliği sayesinde gruplarda çok faydalı olurlar.
Özellikleri:
- Kalkan, tek-el kılıç ve ağır silahları kullanabilirler.
- Yüksek direnç ve yaşam enerjisine sahiptirler.
- Savaş hengamesinde hiç düşünmeden göğüs göğse çarpışmaya hazırdırlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak savunmaları ve hayat puanları artar (+1 DEF).
Nordein – Avcı
Avcılar uzun mesafe saldırıları sayesinde tehlikelerden uzak durabilirler. Rakibinin hareket ve saldırı hızını düşürerek rahatça üstesinden gelebilirler. Özel yetenekleri sayesinde rakiplerinin üzerine gerçek anlamda ok yağdırabilirler. Şanslarıyla öne çıkan avcılar, diğer klaslara oranla daha çok kritik hasar verebilirler.
Özellikleri:
- Ok, cirit ve tek-el balta kullanabilirler.
- Uzmanlık alanları uzun mesafeli saldırılardır.
- Üstün isabet oranına sahiptirler.
- Her seviye artışı ile birlikte şansları da artar (+1 ŞAN).
Rahipler yeteneklerini insanlığın ruhani doğasından alırlar. Yenileme büyüleriyle savaşlarda gerek kendilerine gerekse içinde bulundukları gruba büyük fayda sağlarlar. Hem ölüleri diriltebilen hem de büyülere karşı koruma sağlayabilen rahipler bu özellikleriyle paganların karşıt klasını temsil ederler.
Özellikleri::
- Yenileme büyülerinde uzmandırlar.
- Müttefiklerini güçlü yaratıklara dönüştürebilirler.
- Rakiplerini zararsız hayvanlara dönüştürebilirler.
- Her seviye artışında +1 BIL (Bilgelik puanı) alırlar.
Elf – Korucu
Korucular doğa ve hayvanlar üzerine sahip oldukları bilgiler sayesinde çevrelerine uyum sağlamakta ustadırlar. Gizlenme, şaşırtma ve pusuya yatma bir korucunun en önemli özellikleridir. Kendini zararsız bir hayvana dönüştürerek ormanda farkedilmeden dolaşabilir.
Özellikleri:
- Kısa kılıçları ve muştaları kullanabilirler.
- Üstün sıyrılma yetenekleri vardır.
- Gizlenme ve dönüşme yeteneklerine sahiptirler.
- Her seviye artışında +1 BEC (Beceri puanı) alırlar.
Elf – Okçu
Okçular uzun mesafe saldırıları sayesinde tehlikelerden uzak durabilirler. Rakibinin hareket ve saldırı hızını düşürerek rahatça üstesinden gelebilirler. Özel yetenekleri sayesinde rakiplerinin üzerine gerçek anlamda ok yağdırabilirler. Oldukça şanslı olan okçular, diğer klaslara oranla daha çok kritik hasar verebilirler.
Özellikleri:
- Ok, tatar yayı ve kısa kılıç kullanabilirler.
- Uzmanlık alanları uzun mesafeli saldırılardır.
- Üstün isabet oranına sahiptirler.
- Her seviye artışı ile birlikte şansları da artar (+1 ŞAN).
Elf – Büyücü
Elfleri elf yapan özelliklerden belki de en önemlisi büyü kullanımı, bu özelliğin en ön plana çıktığı klas da kuşkusuz büyücülerdir. Büyücüler gerek teker teker gerekse grup halinde, her türlü rakiple başetmek için büyüye başvururlar. Ateş, su, toprak ve hava elementlerinden sağlayabildikleri fayda sayesinde oldukça çetin bir düşmana dönüşürler.
Özellikleri:
- Olağanüstü saldırılara sahiptirler.
- Bir hedefe veya bir alana saldırabilirler.
- Her seviye artışında 1 Zeka puanı alırlar (+1 ZEK).
Vail – Suikastçı
Öfke Birliğinin koruculara verdiği karşılık suikastçılardır. Suikastçiler, aynı korucular gibi doğa ve hayvanlar üzerine sahip oldukları bilgiler sayesinde çevrelerine uyum sağlamakta ustadırlar. Gizlenme, şaşırtma ve pusuya yatma bir suikastçının en önemli özellikleridir. Zararsız bir hayvana dönüşerek, hatta düşman kılığına girerek farkedilmeden dolaşabilir.
Özellikleri:
- Kısa kılıçları ve muştaları kullanabilirler.
- Üstün sıyrılma yetenekleri vardır.
- Gizlenme ve dönüşme yeteneklerine sahiptirler.
- Her seviye artışında +1 BEC (Beceri puanı) alırlar.
Vail – Pagan
Ruhani güçleri reddeden paganlar bu sayede büyü kullanımında uzmanlaşmışlardır. Paganlar, gerek teker teker gerekse grup halinde, her türlü rakiple başetmek için büyüye başvururlar. Ateş, su, toprak ve hava elementlerinden sağlayabildikleri fayda sayesinde oldukça çetin bir düşmana dönüşürler.
Özellikleri:
- Olağanüstü saldırılara sahiptirler.
- Bir hedefe veya bir alana saldırabilirler.
- Her seviye artışında 1 Zeka puanı alırlar (+1 ZEK).
Vail – Kahin
Kahinler yeteneklerini Vaillerin ruhani doğasından alırlar. Yenileme büyüleriyle savaşlarda gerek kendilerine gerekse içinde bulundukları gruba büyük fayda sağlarlar. Hem ölüleri diriltebilen hem de büyülere karşı koruma sağlayabilen rahipler bu özellikleriyle paganların karşıt klasını temsil ederler.
Özellikleri:
- Müttefiklerini güçlü yaratıklara dönüştürebilirler.
- Rakiplerini zararsız hayvanlara dönüştürebilirler.
- Her seviye artışında +1 BIL (Bilgelik puanı) alırlar.
Nordein – Savaşçı
Savaşçılar tipik yakın dövüş ustalarıdır. En öneli özellikleri fiziksel saldırı güçleri olmasına rağmen gerçek potansiyellerini su yüzüne çıkarmaları için mana puanlarını da gözardı etmemelidirler.
Özellikleri:
- Çoğu silahı kullanabilirler.
- Üst düzey fiziksel saldırı gücüne sahiptirler.
- Savaşlarda ön saflarda etkili olurlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak +1 GÜÇ puanı alırlar.
Nordein – Nöbetçi
Nöbetçiler de muhafızlar gibi üstün Dayanıklılık ve Hayat puanlarıyla ön safların değişmez savaşçılarıdır. Nöbetçiler, savaşçıların aksine aynı anda birden fazla düşmanla girdikleri mücadelelerden canlı çıkmayı başarabilirler. Ayrıca canavarları üstüne çekme özelliği sayesinde gruplarda çok faydalı olurlar.
Özellikleri:
- Kalkan, tek-el kılıç ve ağır silahları kullanabilirler.
- Yüksek direnç ve yaşam enerjisine sahiptirler.
- Savaş hengamesinde hiç düşünmeden göğüs göğse çarpışmaya hazırdırlar.
- Her seviye artışında otomatik olarak savunmaları ve hayat puanları artar (+1 DEF).
Nordein – Avcı
Avcılar uzun mesafe saldırıları sayesinde tehlikelerden uzak durabilirler. Rakibinin hareket ve saldırı hızını düşürerek rahatça üstesinden gelebilirler. Özel yetenekleri sayesinde rakiplerinin üzerine gerçek anlamda ok yağdırabilirler. Şanslarıyla öne çıkan avcılar, diğer klaslara oranla daha çok kritik hasar verebilirler.
Özellikleri:
- Ok, cirit ve tek-el balta kullanabilirler.
- Uzmanlık alanları uzun mesafeli saldırılardır.
- Üstün isabet oranına sahiptirler.
- Her seviye artışı ile birlikte şansları da artar (+1 ŞAN).

Silahlar














Savaş
Oyuncunun tek başına veya grup halinde bilgisayar tarafından kontrol edilen oyun içi canavarlarla savaşması durumudur.

Hedef al, tıkla, öldür. Evet, savaşmak bu kadar kolay. Ayrıca düşmanlarını dize getirmek için kazandığın yeni becerilerini ve özel yeteneklerini kullanmalısın. Yeni kazandığın yetenekleri hızlı erişim çubuğuna ekleyerek daha etkili bir şekilde savaşabilirsin. Ayrıca çantanda bulunan ve sık sık kullanılan nesneleri de bu çubuğa ekleyerek her seferinde çantanı açma zahmetinden kurtulabilirsin. Seviyeleri hızla atlarken hızlı erişim çubuğu yetersiz kalmaya mı başladı?
Çözümü çok basit!
Yukarıdaki hızlı erişim çubuğunun köşesindeki '+' butonuna basarak klavyenin sağ tarafında bulunan NumPad aracılığıyla yönetebileceğin bir hızlı erişim çubuğu daha oluşturabilirsin. İstersen yatay istersen dikey olarak kullanabilir, ekranın istediğin yerine sürükleyebilirsin.
Gelen saldırılardan kurtulmanın bir yolu da iyi bir zamanlamayla kenara ya da geriye çekilmektir. Kenara çekilmek için tek yapman gereken 'Q' ya da 'E' tuşuna hızlıca iki defa basmak, geriye çekilmek için ise 'S' tuşunu kullanabilirsin.
Canavar Seviyeleri
Seviyenize uygun yaratıkları tespit edip, arzu ettiğiniz şekilde kasmakta zorlanıyor musunuz? İşte canavarların isminin yazdığı renge göre hangi seviyede olduklarını anlamanın yolu:
* Beyaz Senden en az 6 seviye daha düşük. Tecrübe Puanı kazanamazsınız.
* Açık Mavi Senden 4 ya da 5 seviye daha düşük. Tecrübe Puanı kazanımı çok azdır.
* Mavi Senden 2 ya da 3 seviye daha düşük. Tecrübe Puanı kazanımı azdır.
* Yeşil Senden 1 seviye yüksek ya da 1 seviye düşük. Tecrübe Puanı kazanımı normaldir.
* Sarı Senden 2 ya da 3 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı iyidir.
* Turuncu Senden 4 ya da 5 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı çok iyidir. Ama sıkı bir savaşa hazır olun.
* Kırmızı Senden 6 ya da 7 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı çok daha iyidir. Ama dikkat savaştan sağ çıkamama şansınız var.
* Pembe Senden 8 ya da 9 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı inanılmazdır. Ama hayatta kalabilirsen!!
* Gri Senden en az 10 seviye daha yüksek. Arkanıza bakmadan kaçın! Tecrübe Puanı alamazsınız.
Çözümü çok basit!
Yukarıdaki hızlı erişim çubuğunun köşesindeki '+' butonuna basarak klavyenin sağ tarafında bulunan NumPad aracılığıyla yönetebileceğin bir hızlı erişim çubuğu daha oluşturabilirsin. İstersen yatay istersen dikey olarak kullanabilir, ekranın istediğin yerine sürükleyebilirsin.
Gelen saldırılardan kurtulmanın bir yolu da iyi bir zamanlamayla kenara ya da geriye çekilmektir. Kenara çekilmek için tek yapman gereken 'Q' ya da 'E' tuşuna hızlıca iki defa basmak, geriye çekilmek için ise 'S' tuşunu kullanabilirsin.
Canavar Seviyeleri
Seviyenize uygun yaratıkları tespit edip, arzu ettiğiniz şekilde kasmakta zorlanıyor musunuz? İşte canavarların isminin yazdığı renge göre hangi seviyede olduklarını anlamanın yolu:
* Beyaz Senden en az 6 seviye daha düşük. Tecrübe Puanı kazanamazsınız.
* Açık Mavi Senden 4 ya da 5 seviye daha düşük. Tecrübe Puanı kazanımı çok azdır.
* Mavi Senden 2 ya da 3 seviye daha düşük. Tecrübe Puanı kazanımı azdır.
* Yeşil Senden 1 seviye yüksek ya da 1 seviye düşük. Tecrübe Puanı kazanımı normaldir.
* Sarı Senden 2 ya da 3 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı iyidir.
* Turuncu Senden 4 ya da 5 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı çok iyidir. Ama sıkı bir savaşa hazır olun.
* Kırmızı Senden 6 ya da 7 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı çok daha iyidir. Ama dikkat savaştan sağ çıkamama şansınız var.
* Pembe Senden 8 ya da 9 seviye daha yüksek. Tecrübe Puanı kazanımı inanılmazdır. Ama hayatta kalabilirsen!!
* Gri Senden en az 10 seviye daha yüksek. Arkanıza bakmadan kaçın! Tecrübe Puanı alamazsınız.
PvP: Oyuncu Oyuncuya Karşı
Oyuncunun tek başına veya grup halinde diğer oyuncularla savaşması durumudur.
Oyuncunun tek başına veya grup halinde diğer oyuncularla savaşması durumudur.

Taraflar Arası PvP' ve 'Duello' olmak üzere ikiye ayrılır.
Duello:
Farenize sağ tıklayip 'Duello' teklifini seçerek kendi tarafınızdan herhangi birini duelloya davet edebilirsiniz. Kendinizden düşük seviyeli oyuncularla yapilan duellolar, kişiye seyircileri eglendirmekten fazla pek bir şey kazandirmaz. Orta ve yüksek seviyeli oyuncularla yapilan duellolar ise oyuncunun savaş tecrübesini oldukça arttırabilir. Sadece kendi klasındaki oyuncularla değil, diger klaslarla da duello yapmak,oyuncunun her türlü savaş ortamı hakkında tecrübe kazanmasına yardımcı olur.
Taraflar Arası PvP:
Shaiya'nın olmazsa olmazlarındandır. Oyunda, bunun için seçilen bölgelerde Işık İttifakı ile Öfke Kardeşliği karşı karşıya gelirler ve birbirlerini yok etmek için inanılmaz bir mücadele ortaya koyarlar. Kendi tarafının önemli güçlerinden biri olarak sen de bu mücadele içerisinde yer alıp, karşı tarafa mensup oyuncuları öldürüp, hem 'İnfaz' sayını yükselterek PvP-Rütbeleri'nin avantajlarından faydalanmalısın, hem de tarafının Tanrıça'nın Nimetini arkasına almasına yardımcı olmalısın.
İşte Shaiya'daki PvP bölgeleri:
# PROELIUM (Seviye 1-15)
# CANTABILIAN (Seviye 20-30)
# D-SUYU (Seviye 1-60)
Duello:
Farenize sağ tıklayip 'Duello' teklifini seçerek kendi tarafınızdan herhangi birini duelloya davet edebilirsiniz. Kendinizden düşük seviyeli oyuncularla yapilan duellolar, kişiye seyircileri eglendirmekten fazla pek bir şey kazandirmaz. Orta ve yüksek seviyeli oyuncularla yapilan duellolar ise oyuncunun savaş tecrübesini oldukça arttırabilir. Sadece kendi klasındaki oyuncularla değil, diger klaslarla da duello yapmak,oyuncunun her türlü savaş ortamı hakkında tecrübe kazanmasına yardımcı olur.
Taraflar Arası PvP:
Shaiya'nın olmazsa olmazlarındandır. Oyunda, bunun için seçilen bölgelerde Işık İttifakı ile Öfke Kardeşliği karşı karşıya gelirler ve birbirlerini yok etmek için inanılmaz bir mücadele ortaya koyarlar. Kendi tarafının önemli güçlerinden biri olarak sen de bu mücadele içerisinde yer alıp, karşı tarafa mensup oyuncuları öldürüp, hem 'İnfaz' sayını yükselterek PvP-Rütbeleri'nin avantajlarından faydalanmalısın, hem de tarafının Tanrıça'nın Nimetini arkasına almasına yardımcı olmalısın.
İşte Shaiya'daki PvP bölgeleri:
# PROELIUM (Seviye 1-15)
# CANTABILIAN (Seviye 20-30)
# D-SUYU (Seviye 1-60)
Zindanlar, Shaiya Dünyası'nın en korkunç ve karanlık ortamlarıdır. Zindana girmiş bir canlının sağ çıktığı çok ender görülür. Bir zindanda hayatta kalmanın tek şartı gerçek bir kahramanın yeteneklerine ve cesaretine sahip olmaktır!
Zindanlardaki yaratıklar, dışarıdaki yaratıklardan çok daha güçlülerdir. Aynı seviyede gözükenler bile içerideki karanlık ve şeytani güçlerin etkisiyle neredeyse yok edilemez bir duruma gelmişlerdir. Özellikle de zindanın sonunda sizi bekleyen Zindanın Efendisi!
Her zindanın bir efendisi vardır ve zindandaki bütün yaratıklar ona itaat ederler. Zindana girmenin asıl amacı zindanın efendisini yok etmektir. Bir hiç uğruna değil tabii ki!
Zindanlarda hakladığınız yaratıklardan değerli eşyalar düşme şansı dışarıdaki Shaiya dünyasına göre çok daha fazladır. Bu yüzden zindanlar değerli ganimetler toplamak için birebirdir. Özellikle de zindan efendisinden düşecek nesneler oyuncuların ağzını sulandırır.
Fakat hemen acele etmeyin; zindanlara tek başınıza girmek ölüme koşmak demektir. Büyük gruplar halinde çok daha etkili ve hızlı olabilirsiniz.
Zindanlardaki yaratıklar, dışarıdaki yaratıklardan çok daha güçlülerdir. Aynı seviyede gözükenler bile içerideki karanlık ve şeytani güçlerin etkisiyle neredeyse yok edilemez bir duruma gelmişlerdir. Özellikle de zindanın sonunda sizi bekleyen Zindanın Efendisi!
Her zindanın bir efendisi vardır ve zindandaki bütün yaratıklar ona itaat ederler. Zindana girmenin asıl amacı zindanın efendisini yok etmektir. Bir hiç uğruna değil tabii ki!
Zindanlarda hakladığınız yaratıklardan değerli eşyalar düşme şansı dışarıdaki Shaiya dünyasına göre çok daha fazladır. Bu yüzden zindanlar değerli ganimetler toplamak için birebirdir. Özellikle de zindan efendisinden düşecek nesneler oyuncuların ağzını sulandırır.
Fakat hemen acele etmeyin; zindanlara tek başınıza girmek ölüme koşmak demektir. Büyük gruplar halinde çok daha etkili ve hızlı olabilirsiniz.
Episode 4'ün özelliklerinden biri olan Taarruz Grupları savaş konusunda yepyeni bir konsept yaratacak!
Taarruz Grupları Episode 4 ile gelen yeni kavramlardan biridir. Taarruz grupları, her biri en fazla 6 oyunculu 5 alt gruptan oluşan gruplardır(Toplam 30 oyunculuk). Özellikle PvP için çok ideallerdir.
Taarruz Grupları Hakkında:
- Grup lideri tarafından kendi portresi üzerine tıklayıp "Taarruz Grubu oluştur" seçeneği seçilerek oluşturulur.
- Bir Taarruz en fazla 30 oyuncu ve 5 alt gruptan oluşur. Bir grupta en fazla 6 kişi yer alabilir.
- Hayır duaları, rünler ve diğer grup etkisi olan özellikler sadece alt grupları etkiler. Aynı Taarruz Grubu'nda yer alan diğer alt gruptaki oyuncuları etkilemez.
Taarruz Grubu'nun Ayrıcalıkları:
* Taarruz Grubu için özel Chat kanalı
* PVP İnfazları Taarruz Grubunda bulunan tüm oyunculara yazılır
* Tecrübe kazanımı Taarruz Grubunda bulunan tüm oyuncularca paylaşılır.
- Taarruz Grubu lideri aynı anda bütün alt gruplarda birden yer alabilir.
- Taarruz Grubu 2.lideri (alt grup liderlerinden biri) aynı anda bütün alt gruplarda birden yer alabilir.
- Ölen Taarruz Grubu liderini canlandıran oyuncu Taarruz Grubu liderliğine terfi eder.
- Taarruz Grubu liderleri, düşen nesnelerin hangi sistemle paylaşılacağı konusunda karar verme yetkisine sahiptir. (Lider Paylaşım Sistemi, Grup Paylaşım Sistemi, Rastgele Paylaşım Sistemi)
Taarruz Grupları Episode 4 ile gelen yeni kavramlardan biridir. Taarruz grupları, her biri en fazla 6 oyunculu 5 alt gruptan oluşan gruplardır(Toplam 30 oyunculuk). Özellikle PvP için çok ideallerdir.
Taarruz Grupları Hakkında:
- Grup lideri tarafından kendi portresi üzerine tıklayıp "Taarruz Grubu oluştur" seçeneği seçilerek oluşturulur.
- Bir Taarruz en fazla 30 oyuncu ve 5 alt gruptan oluşur. Bir grupta en fazla 6 kişi yer alabilir.
- Hayır duaları, rünler ve diğer grup etkisi olan özellikler sadece alt grupları etkiler. Aynı Taarruz Grubu'nda yer alan diğer alt gruptaki oyuncuları etkilemez.
Taarruz Grubu'nun Ayrıcalıkları:
* Taarruz Grubu için özel Chat kanalı
* PVP İnfazları Taarruz Grubunda bulunan tüm oyunculara yazılır
* Tecrübe kazanımı Taarruz Grubunda bulunan tüm oyuncularca paylaşılır.
- Taarruz Grubu lideri aynı anda bütün alt gruplarda birden yer alabilir.
- Taarruz Grubu 2.lideri (alt grup liderlerinden biri) aynı anda bütün alt gruplarda birden yer alabilir.
- Ölen Taarruz Grubu liderini canlandıran oyuncu Taarruz Grubu liderliğine terfi eder.
- Taarruz Grubu liderleri, düşen nesnelerin hangi sistemle paylaşılacağı konusunda karar verme yetkisine sahiptir. (Lider Paylaşım Sistemi, Grup Paylaşım Sistemi, Rastgele Paylaşım Sistemi)

Nİtelİk arttırma / Lapİs
Nesnelerinize Lapis monte ederek özelliklerini geliştirebilirsiniz.
Lapis montajı için ihtiyacınız olanlar:
1. Bir Lapis
2. En az bir boş slotu bulunan bir nesne
3. Altın
4. ve bir demircidir.
Sadece slotlu nesnelere Lapis monte edilebilir. Bu nesneleri isimlerinden ayırt etmek mümkündür.
1. Değerli = 1 Slot
2. Kutsal = 2 Slot
3. Kahraman = 3 Slot
4. Korkunç = 4 Slot
5. Efsane = 5 Slot
6. İlahi = 6 Slot
Lapisleri yerleştirmeye başlamadan önce aşağıdaki Lapis listesinden elinizdeki Lapis'in özellikleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Lapis Listesi
Normal Lapis Yerleştirme:
Öncelikle her büyük şehirde bulunan demircilerden birini bulmalısınız.
Lapis montajı için ihtiyacınız olanlar:
1. Bir Lapis
2. En az bir boş slotu bulunan bir nesne
3. Altın
4. ve bir demircidir.
Sadece slotlu nesnelere Lapis monte edilebilir. Bu nesneleri isimlerinden ayırt etmek mümkündür.
1. Değerli = 1 Slot
2. Kutsal = 2 Slot
3. Kahraman = 3 Slot
4. Korkunç = 4 Slot
5. Efsane = 5 Slot
6. İlahi = 6 Slot
Lapisleri yerleştirmeye başlamadan önce aşağıdaki Lapis listesinden elinizdeki Lapis'in özellikleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Lapis Listesi
Normal Lapis Yerleştirme:
Öncelikle her büyük şehirde bulunan demircilerden birini bulmalısınız.
- Resim Silinmiş.
Demircinin üzerine çift tıkladığımızda açılan pencerede "Silahları tamir et" butonuna tıklıyoruz.
- Resim Silinmiş.
Açılan pencerede "Lapis Yerleştir" butonuna tıklıyoruz.
Karşımıza Lapis yerleştirme işlemini yapabileceğimiz boş kutulardan oluşan bir pencere çıkıyor.
Karşımıza Lapis yerleştirme işlemini yapabileceğimiz boş kutulardan oluşan bir pencere çıkıyor.
- Resim Silinmiş.
Kutular:
1. Nesne Kutusu: Buraya Lapis yerleştirmek istediğiniz nesneyi koymalısınız.
2. Lapis Kutuları: Bu kutulara yerleştirmek istediğiniz Lapisleri koymanız gerekiyor. Nesnenizin cinsine göre slot sayısı 1-6 arası değişir.
3. Çekiç Kutusu: Bu kutu özel lapis yerleştirme işlemlerinde montaj aparatı veya operatör çekicini yerleştirmeniz içindir.
Öncelikle Lapis yerleştirmek istediğimiz nesneyi çantamızdan nesne kutusuna sürüklüyoruz.
1. Nesne Kutusu: Buraya Lapis yerleştirmek istediğiniz nesneyi koymalısınız.
2. Lapis Kutuları: Bu kutulara yerleştirmek istediğiniz Lapisleri koymanız gerekiyor. Nesnenizin cinsine göre slot sayısı 1-6 arası değişir.
3. Çekiç Kutusu: Bu kutu özel lapis yerleştirme işlemlerinde montaj aparatı veya operatör çekicini yerleştirmeniz içindir.
Öncelikle Lapis yerleştirmek istediğimiz nesneyi çantamızdan nesne kutusuna sürüklüyoruz.
- Resim Silinmiş.
- Resim Silinmiş.
"Lapis Yerleştir" butonuna tıklamadan önce son bir kez nimeti kontrol etmenizde fayda var. Çünkü nimetin yüksek olması Lapisin başarı ile yerleştirilme ihtimalini arttıracaktır. Lapis yerleştirme için en uygun zaman nimetin tamamen dolu olduğu zamandır.
Son olarak "Lapis Yerleştir" butonuna tıklıyoruz ve karşımıza bu işlemin kaç altına mal olacağını gösteren bir pencere çıkıyor. Bu noktada işlemi "tamam" butonu ile onayladığımız takdirde yerleştirmeyi deneyecek ve işlem sona erecektir.
- Resim Silinmiş.

Tanrıça'nın Nimeti

Savaşta her iki taraf da tanrıçasının nimetini kazanabilmek için çaba harcar. Tanrıça'nın Nimeti Shaiya'yı Shaiya yapan özelliklerden biridir. Bir tarafın, Tanrıça'nın nimetini arkasına alabilmesi için PvP alanlarında rakip tarafa karşı yeterli üstünlüğü sağlaması gerekir. Bu üstünlük hem öldürülen düşman adedine hem de ele geçirilen düşman harabesi miktarına bağlıdır. Tanrıça'nın nimeti tek bir alandaki değil, oyunun bütünündeki duruma göre belirlenir ve sadece sizi değil bütün bir tarafı etkiler ve bir çok pozitif etkisi vardır.
İşte Tanrıça'nın nimetinin faydalarından bazıları
1. Silahları güçlendirirken başarı ihtimalini arttırır.
2. Saldırı gücünü arttırır.
3. Maksimum HP, MP ve DP'nin artmasını sağlar.
4. Dinlenme sırasında HP, MP ve DP'nin yenilenme hızını arttırır.
5. Savaş sırasında MP ve AP'nin yenilenme hızını arttırır.
6. Büyü gücünü arttırır.
7. Savunma gücünü arttırır.(fiziksel saldırı ve büyülere karşı)
8. Dirilme sırasındaki TP kaybını azaltır.
9. Donanımın tamir masraflarını azaltır.
10. Tüketilebilen nesnelerin ömrünü arttırır.
Oyunda bir taraf diğerine üstünlük sağlamaya başladığında yukarıdaki resimde de gördüğünüz ekranın sağ alt tarafındaki Tanrıça'nın Nimeti göstergesi dolmaya başlar. Tamamen dolu olmasa da Tanrıça'nın Nimeti faydalarını doluluk oranına göre göstermeye başlar. Tamamen dolduğunda ise etki 10 dakikalığına doruk noktasına ulaşır ve oyuncular her alanda büyük bonuslar kazanırlar. 10 dakika sonrasında etki yavaş yavaş düşmeye başlar ve sonunda sıfırlanır. Tekrar yükseltmek için herşeye baştan başlamak gerekmektedir...
İşte Tanrıça'nın nimetinin faydalarından bazıları
1. Silahları güçlendirirken başarı ihtimalini arttırır.
2. Saldırı gücünü arttırır.
3. Maksimum HP, MP ve DP'nin artmasını sağlar.
4. Dinlenme sırasında HP, MP ve DP'nin yenilenme hızını arttırır.
5. Savaş sırasında MP ve AP'nin yenilenme hızını arttırır.
6. Büyü gücünü arttırır.
7. Savunma gücünü arttırır.(fiziksel saldırı ve büyülere karşı)
8. Dirilme sırasındaki TP kaybını azaltır.
9. Donanımın tamir masraflarını azaltır.
10. Tüketilebilen nesnelerin ömrünü arttırır.
Oyunda bir taraf diğerine üstünlük sağlamaya başladığında yukarıdaki resimde de gördüğünüz ekranın sağ alt tarafındaki Tanrıça'nın Nimeti göstergesi dolmaya başlar. Tamamen dolu olmasa da Tanrıça'nın Nimeti faydalarını doluluk oranına göre göstermeye başlar. Tamamen dolduğunda ise etki 10 dakikalığına doruk noktasına ulaşır ve oyuncular her alanda büyük bonuslar kazanırlar. 10 dakika sonrasında etki yavaş yavaş düşmeye başlar ve sonunda sıfırlanır. Tekrar yükseltmek için herşeye baştan başlamak gerekmektedir...

Birlik Sistemi
Birlik sistemi ile birlikte oyunu sizin için çok daha zevkli ve çekici hale getirecek bir çok yeni özellikle de tanışmış olacaksınız. Bu özelliklerin başında tabi ki Birlik Müsabakaları sonucunda elde edebileceğiniz Birlik Konutu geliyor. Ayrıca Birlikler birbirleri ile yapacakları savaşlar sonucunda her hafta güncellenen Birlik Sıralamasındaki yerlerini alacaklar.
Birlik sisteminde birlik lideri konumunda bulunan oyuncu diğer üyelerin birlik hiyerarşisindeki rütbelerini değiştirerek onlara çeşitli haklar tanıma şansına sahiptir.
Birlik sistemi ile birlikte oyunu sizin için çok daha zevkli ve çekici hale getirecek bir çok yeni özellikle de tanışmış olacaksınız. Bu özelliklerin başında tabi ki Birlik Müsabakaları sonucunda elde edebileceğiniz Birlik Konutu geliyor. Ayrıca Birlikler birbirleri ile yapacakları savaşlar sonucunda her hafta güncellenen Birlik Sıralamasındaki yerlerini alacaklar.
Birlik sisteminde birlik lideri konumunda bulunan oyuncu diğer üyelerin birlik hiyerarşisindeki rütbelerini değiştirerek onlara çeşitli haklar tanıma şansına sahiptir.
Birlik konutunuzda bulunan görevlileri geliştirebilirsiniz. Bunun için bir geliştirme ücreti ödemeniz gerekir ve görevlinin kullanım ücreti de artar. Bu işlem yalnızca yetkili birlik üyeleri tarafından gerçekleştirilebilir. Masraflar haftalık server bakımı sırasında otomatik olarak birlik hesabından kesilecektir.
Görevli Bilgileri
Bu menüde konuttaki görevlilerin masraflarını takip edelebilirsiniz. Birlik deposu, demirci ve eczacı dışındaki görevlilerin haftalık bir masrafları yoktur. Bu masraflar her hafta konut kirası ile birlikte birlik hesabından düşülür. Bu menüde ayrıca görevlilerin seviyeleride takip edilebilir.
Görevli Bilgileri
Bu menüde konuttaki görevlilerin masraflarını takip edelebilirsiniz. Birlik deposu, demirci ve eczacı dışındaki görevlilerin haftalık bir masrafları yoktur. Bu masraflar her hafta konut kirası ile birlikte birlik hesabından düşülür. Bu menüde ayrıca görevlilerin seviyeleride takip edilebilir.
Birlik Odası:
Birlik odası birlik müsabakası öncesinde son hazırlıklarınızı yapabileceğiniz yerdir. Müsabakalar başlamadan hemen önce gerekli uyarılar burada gösterilir ve bütün katılımcılar savaşa hazırlanmak için bekleme odasında yerlerini alırlar.
Birlik odasına gitmek için konuşmanız gereken portal nöbetçilerini bulabileceğiniz yerler:
* Işık: Ereumana
* Öfke: Reikeuseu
Etin yatırma
Etin sadece Etin Yönetimi'ne yatırılabilir. Etin öde seçeneğini onaylarsanız çantanızdaki Etin otomatik olarak birlik hesabına yatırılacaktır. Eğer elinizdeki Etin'lerin tamamını yatırmak istemiyorsanız Etin Yönetimi'ne ödeme yapmadan önce elinizdeki Etin'lerin bir kısmını deponuza yerleştirmelisiniz.
Birlik odası birlik müsabakası öncesinde son hazırlıklarınızı yapabileceğiniz yerdir. Müsabakalar başlamadan hemen önce gerekli uyarılar burada gösterilir ve bütün katılımcılar savaşa hazırlanmak için bekleme odasında yerlerini alırlar.
Birlik odasına gitmek için konuşmanız gereken portal nöbetçilerini bulabileceğiniz yerler:
* Işık: Ereumana
* Öfke: Reikeuseu
Etin yatırma
Etin sadece Etin Yönetimi'ne yatırılabilir. Etin öde seçeneğini onaylarsanız çantanızdaki Etin otomatik olarak birlik hesabına yatırılacaktır. Eğer elinizdeki Etin'lerin tamamını yatırmak istemiyorsanız Etin Yönetimi'ne ödeme yapmadan önce elinizdeki Etin'lerin bir kısmını deponuza yerleştirmelisiniz.


Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: