Şimdi burda Tofaşçı kardeşiniz olarak süspansiyon üzerine herşeyi anlatayım size.
Öncelikle sekme mevzusundan bahsedeyim.
Genel olarak en ucuz yollu olan iştir. amortisör üzerinde bulunan helezon yayları kestirip aracı düşürdüğümüz zaman sekme, vurma yapıyor.
Amortisör boşta kaldığı için (Tofaşların orjinal yayı 10 bakla, biz 5 bakla kesiyoruz.) suspansiyon yok oluyor ve araç sekmeye başlıyor.
Bunun avantajı ve dezavantajları var. Avantajları, rüzgarlı, yağmurlu vb. durumlarda araç savrulma yapmıyor, virajlara rahatlıkla girebiliyorsunuz, savrulma derdi yok.
Dezavantajı ise yolda ufak bir bozukluk varsa araç sekiyor. Tekerinize ufak bir taş gelse dahi sekmeye başlar. Bu zevk meselesidir, bazıları bu şekilde yaptırıyor.
Diğer bir düşürme şekli ise, amortisör, mil kısaltma.
Orjinal amortisör boyunu ve mili tornada kısaltıp kısa amortisör kullanabilirsiniz. Üzerine helezon yayı da taktığınız zaman (amortisör kısa olduğu için yay kesilmeli) orjinal süspansiyon konforu oluyor, hatta dahada iyisi oluyor. Bu biraz maliyetli, tornacılara, şehirlere, işçiliğe göre değişiyor. (200-400 arası)
Bunun tek dezavantajı, basık araç kullanmayan birinin aracın altını götünü başını vurabilmesi. Başka bi dezavantajı yok. Aracın kulelerine herhangi bir zararı oluşmuyor.
Diğer bir basma tekniği ise Air Suspansiyon.
Bunu herkes yaptıramaz, 3-5 bin lira arasında maliyeti var. Muayeneden geçmez, muayene için sökmeniz ve aracı orjinale çevirmeniz gerekli.
Son olarak şunu söyliyeyim bu işler zevk işi, yıllarca basık araç kullanan biriyseniz ne karlık kırarsınız nede tampon kırarsınız. Aracın altını üstünü vurmazsınız, kasisten geçerken yanınızdan birini indirmezsiniz. Karlık, tampon kıranlar, kasiste yanındakini indirenler amatör kişiler. Aracı basık olanlar nerde kasis var, nerenin yolu bozuk ezbere bilirler ve o yolları tercih etmezler.
Saygılarımlar beyler, zevkler ve renkler tartışılmaz.